Виступ Коробчук О.К


Посилення ролі формування духовних та моральних цінностей
                                                              Коробчук О. ,в.о. завідувача
                                                                 Луганським ДНЗ               
        У народі кажуть: «День починається з ранку, річка – з джерельця, а життя людини – з народження та дитинства».  Видатний педагог В.О.Сухомлинський вважав, що виховати чесність, милосердя, людяність у дітей можна тільки добром і позитивним прикладом ставлення до всього, що нас оточує.
      В умовах сьогодення одним із провідних завдань дошкільної освіти є формування основ моральної і духовної культури особистості дошкільника. Це визначається положенням Закону України «Виховання в майбутніх громадян високих моральних якостей», а також Закону України «Про дощкільну освіту».
       Організація духовного та морального  виховання дітей дошкільного віку є одним з пріорітетних завдань дошкільної освіти, що відповідає сучасним потребам розвитку суспільства. Дитина має навчитися вливатися у компанію однолітків, домовлятися з ними, висловлювати свої побажання, враховувати інтереси інших, слухати батьків, поважати старших людей, не обманювати, не глумитися над старістю, не глузувати з калік, не знущатися з тварин.
       Щоб роз’яснити дошкільникам значення моральних норм і правил, проаналізувати вчинки дітей і дорослих, обговорити життєві історії та зробити з них висновки вже з раннього віку починаємо розвивати почуття прихильності до людей, співчуття, симпатію до дорослих і дітей, формуємо вміння радіти чужому успіхові, засмучуватися через чужу невдачу, вміти в разі потреби допомогти,  створюємо сприятливі умови для формування моральної свідомості (знань моральних норм, моральних почуттів, зародження совісті), моральної поведінки (вміння керуватися у своїй поведінці моральними нормами, ініціювати допомогу, співчувати і радіти успіху, робити комусь приємно, відчуваючи від цього задоволення). Також ознайомлюємо дітей з традиціями під час підготовки та відзначення основних релігійних свят ( св.Миколая, Різдва, Великодня, розучуємо колядки, віншування, щедрівки, гаївки, християнські привітання). Даємо уявлення  дітям про те, що народ засуджує негативні вчинки людей, називаючи це словом «гріх», - поганий, непорядний вчинок.
       Повсякчас ознайомлюємо з  основними загальнолюдськими чеснотами: доброта, любов, милосердя. Виховуємо у дитини бажання бути слухняною, приємною для людей, рахуватися з їхніми бажаннями, вміння поводитися в дитячому колективі.
       Формуємо звичку не брати без дозволу чужих іграшок та інших чужих речей.  Виховуємо дружелюбне ставлення до інших дітей: вміння допомогти, не заздрити, не конфліктувати, захищати молодших та слабших від себе, співчутливо ставитися до дітей з особливими потребами, проявляти турботу та любов до тварин.
      Зокрема в своїй роботі роботі використовуємо такі матеріали: дидактичні ігри «Скажи навпаки», «Якби я був чарівником…», «Доріжка ніжних слів», «Піраміда любові», «Добери потрібні слова», «Компліменти»;
-          Бесіди: «Добре слово солодше за мед», «Коли у друзів лад – усякий тому рад», «У лиху годину пізнаєш вірну людину», «Вчимося гуляти з хворими дітьми»;
-         Прислівя та вірші;
-         Казки та оповідання;
-         Проводимо короткі розмови здітьми в повсякденному житті.
        Отже, дошкільний вік у сенсі морального і духовного розвитку є унікальний і своєрідний. Він закладає основи образного сприймання світу, як повного несподіванок і таємниць. Це перші кроки до духовного ідеалу, і при певних умовах вони можуть перетворитися в любов до правди, до краси, до рідного краю.
     

  


Комментариев нет:

Отправить комментарий