Посилення ролі формування
духовних та моральних цінностей
Коробчук
О. ,в.о. завідувача
Луганським ДНЗ
Луганським ДНЗ
У народі кажуть: «День починається з ранку, річка – з джерельця, а життя
людини – з народження та дитинства».
Видатний педагог В.О.Сухомлинський вважав, що виховати чесність,
милосердя, людяність у дітей можна тільки добром і позитивним прикладом
ставлення до всього, що нас оточує.
В
умовах сьогодення одним із провідних завдань дошкільної освіти є формування
основ моральної і духовної культури особистості дошкільника. Це визначається
положенням Закону України «Виховання в майбутніх громадян високих моральних
якостей», а також Закону України «Про дощкільну освіту».
Організація
духовного та морального виховання дітей
дошкільного віку є одним з пріорітетних завдань дошкільної освіти, що відповідає
сучасним потребам розвитку суспільства. Дитина має навчитися вливатися у
компанію однолітків, домовлятися з ними, висловлювати свої побажання,
враховувати інтереси інших, слухати батьків, поважати старших людей, не
обманювати, не глумитися над старістю, не глузувати з калік, не знущатися з
тварин.
Щоб
роз’яснити дошкільникам значення моральних норм і правил, проаналізувати вчинки
дітей і дорослих, обговорити життєві історії та зробити з них висновки вже з
раннього віку починаємо розвивати почуття прихильності до людей, співчуття,
симпатію до дорослих і дітей, формуємо вміння радіти чужому успіхові,
засмучуватися через чужу невдачу, вміти в разі потреби допомогти, створюємо сприятливі умови для формування
моральної свідомості (знань моральних норм, моральних почуттів, зародження
совісті), моральної поведінки (вміння керуватися у своїй поведінці моральними
нормами, ініціювати допомогу, співчувати і радіти успіху, робити комусь
приємно, відчуваючи від цього задоволення). Також ознайомлюємо дітей з
традиціями під час підготовки та відзначення основних релігійних свят (
св.Миколая, Різдва, Великодня, розучуємо колядки, віншування, щедрівки, гаївки,
християнські привітання). Даємо уявлення
дітям про те, що народ засуджує негативні вчинки людей, називаючи це
словом «гріх», - поганий, непорядний вчинок.
Повсякчас
ознайомлюємо з основними
загальнолюдськими чеснотами: доброта, любов, милосердя. Виховуємо у дитини
бажання бути слухняною, приємною для людей, рахуватися з їхніми бажаннями,
вміння поводитися в дитячому колективі.
Формуємо
звичку не брати без дозволу чужих іграшок та інших чужих речей. Виховуємо дружелюбне ставлення до інших
дітей: вміння допомогти, не заздрити, не конфліктувати, захищати молодших та
слабших від себе, співчутливо ставитися до дітей з особливими потребами,
проявляти турботу та любов до тварин.
Зокрема в своїй роботі роботі використовуємо такі
матеріали: дидактичні ігри «Скажи навпаки», «Якби я був чарівником…», «Доріжка
ніжних слів», «Піраміда любові», «Добери потрібні слова», «Компліменти»;
-
Бесіди: «Добре слово солодше за мед», «Коли у
друзів лад – усякий тому рад», «У лиху годину пізнаєш вірну людину», «Вчимося
гуляти з хворими дітьми»;
-
Прислів’я та
вірші;
-
Казки
та оповідання;
-
Проводимо
короткі розмови здітьми в повсякденному житті.
Отже, дошкільний вік у сенсі морального і духовного розвитку є
унікальний і своєрідний. Він закладає основи образного сприймання світу, як
повного несподіванок і таємниць. Це перші кроки до духовного ідеалу, і при
певних умовах вони можуть перетворитися в любов до правди, до краси, до рідного
краю.
Комментариев нет:
Отправить комментарий